Dex: 2013 its serious | Log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gestraft door me eigen luiheid. Vandaag push/pull in een..

pullups 5x5-8
    incline dumbell press 5x6-8
    dumbell row 3x10
    Incline cable fly's 3x10
    lat pulldown 3x6-8
    Cable crossover 3x15-20
    machine tricep dips 3x10
    Dumbell curls 3x10

warm, en 4 dagen niet getraind. Pfoeee. Gelukkig wel nog deload weekje.

Comment

• Tfw werken (12km heen, 12km terug fietsen) + +/- 30km mountainbiken door de polders... #Rokerslongen @gain_is_pain #swek

Comment

• Waar heb je precies last in je schouder? Wat zijn je symptonen?
        Ik ben er achter gekomen dat er bij mij wat mis is in het Ac gewricht, misschien als je een beetje hetzelfde hebt kan ik je een richting ophelpen waar je naar kan zoeken dat je weet wat je kan verwacten
        Broomstick_bodybuilding op insta
        F#CK heavy weights

Comment

• Werkelijk geen idee man, het zit ergens diep naar mijn idee, wat aan de zijkant. Bij side lateral raises zonder gewicht hoor en voel je een harde knak.

maandag is de dokter terug, dinsdah krijg ik waarschijnlijk uitslag van de fotos. Ik hoop dat er niks in het gewricht kapot is..

Maar tnx man, jij hebt ook geneuzel met je schouder he? Hopelijk is het snel opgelost man. Is kut.

Comment

• Hopen dat het meevalt inderdaad,schouderblessure is kut man!
            Het is wel aan te bevelen om iedere training(zelfs bij benen)je schouders goed op te warmen.
            Dus niet 4 x met een licht gewicht dumbell press ofzo,maar echt ook rotator cuffs oefeningen!

Ik had ook erg lang last van mijn schouder(de rotator cuff bij mij)maar door consequent iedere training en zelfs op niet trainingsdagen mijn oefeningen te doen,is het een heel stuk minder geworden en pijnvrij.

Uiteraard weet ik dat niet elke schouderblessure hetzelfde is,maar een goede warming up voorkomt schouderproblemen die bijna bij iedere bodybuilder een keer gaan komen anders.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by Dexie View Post
              Werkelijk geen idee man, het zit ergens diep naar mijn idee, wat aan de zijkant. Bij side lateral raises zonder gewicht hoor en voel je een harde knak.

maandag is de dokter terug, dinsdah krijg ik waarschijnlijk uitslag van de fotos. Ik hoop dat er niks in het gewricht kapot is..

Maar tnx man, jij hebt ook geneuzel met je schouder he? Hopelijk is het snel opgelost man. Is kut.
              Hmm, het knakt bij mij wel eens als ik op m'n buik lig en m'n arm onder m'n hoofd besluit te doen of er onder vandaan te halen. Bij side raises wil het nog wel eens steken maar niet echt knakken.

Ik heb al maanden last van m'n schouder bij pressbewegingen, vooral van dippen kreeg ik het. Een felle steek in m'n sleutelbeen kreeg ik er van, dus daar ben ik mee gestopt.
              Ik merk het daarnaast vooral bij bankdrukken met stang, die had ik laatst eigenwijs toch weer opgepakt, en ging lekker met verhogen, pijntje ging ik wel doorheen.
              Tot het me een ochtend opviel dat m'n sleutelbeen wat omhoog stak of in ieder geval anders liep als de andere kant.
              Toen gingen de alarmbellen wel een beetje rinkelen. Moet nu de 13e langs voor een echo en dan de 20e terug naar de orthopeed.

ik weet nog niet exact hoe of wat, maar m'n manueel therapeut wist me vanochtend te vertellen over pianotoets fenomeen wat behoorlijk overeen komt met mijn klachten. Dan heb je daar nog 3 verschillende types in.

Dus daar zou je wat over op kunnen zoeken. Je hebt dan ook nog iets als slijmbeursontsteking maar die pijnklachten schijnen helemaal ondraaglijk te zijn dus denk niet dat dat je probleem is.
              F#CK heavy weights

Comment

• Originally posted by Wessle View Post
                Hmm, het knakt bij mij wel eens als ik op m'n buik lig en m'n arm onder m'n hoofd besluit te doen of er onder vandaan te halen. Bij side raises wil het nog wel eens steken maar niet echt knakken.

Ik heb al maanden last van m'n schouder bij pressbewegingen, vooral van dippen kreeg ik het. Een felle steek in m'n sleutelbeen kreeg ik er van, dus daar ben ik mee gestopt.
                Ik merk het daarnaast vooral bij bankdrukken met stang, die had ik laatst eigenwijs toch weer opgepakt, en ging lekker met verhogen, pijntje ging ik wel doorheen.
                Tot het me een ochtend opviel dat m'n sleutelbeen wat omhoog stak of in ieder geval anders liep als de andere kant.
                Toen gingen de alarmbellen wel een beetje rinkelen. Moet nu de 13e langs voor een echo en dan de 20e terug naar de orthopeed.

ik weet nog niet exact hoe of wat, maar m'n manueel therapeut wist me vanochtend te vertellen over pianotoets fenomeen wat behoorlijk overeen komt met mijn klachten. Dan heb je daar nog 3 verschillende types in.

Dus daar zou je wat over op kunnen zoeken. Je hebt dan ook nog iets als slijmbeursontsteking maar die pijnklachten schijnen helemaal ondraaglijk te zijn dus denk niet dat dat je probleem is.
                Dippen(zowel chest als triceps)is niet echt fijn voor je schouders,zeker niet als je al last hebt.
                Sinds ik bankdrukken alleen met dumbells doe ,of decline!,heb ik veel minder last.
                Eigenlijk is decline bankdrukken veel natuurlijk voor je schouders als je je armen op bv 45 gr tov je lichaam hebt ipv 90 graden.
                Ik kan decline 110 kg drukken en gewoon benchpress maar 90 kg;meestal is het andersom.
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by rainman View Post
                  Dippen(zowel chest als triceps)is niet echt fijn voor je schouders,zeker niet als je al last hebt.
                  Sinds ik bankdrukken alleen met dumbells doe ,of decline!,heb ik veel minder last.
                  Eigenlijk is decline bankdrukken veel natuurlijk voor je schouders als je je armen op bv 45 gr tov je lichaam hebt ipv 90 graden.
                  Ik kan decline 110 kg drukken en gewoon benchpress maar 90 kg;meestal is het andersom.
                  Dumbells is inderdaad the way to go, voelt zo veel soepeler als stang. Mijn probleem daar is echter dat ik nu al bezig ben met de 40kg db's en dat dat de zwaarste zijn in de gym. Vandaar stang weer geprobeerd op te pakken maar daar ben ik na een tijdje van terug gekomen. Blijf wel lekker bij de dumbells! Decline voeg ik liever niet toe sinds ik zelf vind dat mijn chest al TE is in verhouding met. Maar voelt inderdaad ook een stuk fijner als plat. Hodgetwins (als je ze kent, stel grappige gasten ) zijn er laatste tijd ook helemaal weg van en hun vermelden ook verminderde last van de schouders.

Sorry voor topic kaap dex, maar de wijze les die je hier uit kan halen mbt je schouder, is voorlopig ff met dumbells werken
                  F#CK heavy weights

Comment

Meestal juist niet, aangezien je onderkant borst vaak het sterkste is. Wel eens aan gedacht waarom powerlifters naar onderkant borst gaan met de stang en hun rug ook archen? Ik meen me te herinneren dat dit gedaan wordt om de onderkant van de borstpier in een gunstigere positie te brengen, omdat deze "sterker" is dan bijv. het bovenste gedeelte.. (en de ROM wordt korter door arch, dat ook ja..)
                    "Straight outta gym"

Comment

• In theorie klopt het wat je zegt,maar in de praktijk kunnen veel mensen meer drukken bij gewone ipv incline benchpress.
                      Moet je voor de lol maar eens wat mensen laten proberen al kan dit er ook meet te maken hebben dat ze de oefening door moeten krijgen.Balans is natuurlijk heel anders.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by Wessle View Post

Sorry voor topic kaap dex, maar de wijze les die je hier uit kan halen mbt je schouder, is voorlopig ff met dumbells werken
                        Haha np. En doe bijna enkel db presses man. Vind ik veel fijner (: alleen incline met barbell vind ik dan vaak wel weer chiller dan met dumbells

Comment

• Gisteren dus trainen, legs/abs. Werd Quads/Biceps. Zometeen Hams&Abs. Gvd was zo focking moe, dat normaal squatten of romanian deadlift er niet in zat. Front squat geoefend met clean grip, en leg press/extension gedaan. Verder iets van 6 verschillende curls.

Biceps willen niet zo, en nooit spierpijn of uberhaupt wat erna. Dus dacht ga maar eens curlmonkyen kijken of dat werkt.. Nog niks.

Overigens vraagje, hebben jullie ook bijna nooit meer echt spierpijn? Ik train wel altijd HARD als ik in de gym ben. En i know geen indicatie voor spiergroei maar dayum die pijn is fijn. Heb het wel bij benen btw, en soms rug maar weinig.

Comment

• Ik had ook alleen nog maar spierpijn bij benentraining maar sinds ik mijn trainingen afwissel(qua reps,snelheid,gewicht e.d)heb ik weer regelmatig lekkere spierpijn.
                            Toen ik nog (redelijk)zware gewichten gebruikte ,maar statische gewichten,had ik minder spierpijn dan nu;mind muscle connection

Supersets,dropsets en partial reps dragen daar ook aan bij.
                            Even 1/2 seconden vasthouden en knijpen en/of spanning op de spier houden kan ook wonderen doen voor lekkere spierpijn
                            Last edited by rain; 09-08-2013, 17:58.
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Supersets,dropsets en partial reps dragen daar ook aan bij.
                              Even 1/2 seconden vasthouden en knijpen en/of spanning op de spier houden kan ook wonderen doen voor lekkere spierpijn
                              Toch maar wat high reps, speed reps, dropsets, strips etc erin gooien dan.

Vasthouden doe ik bijna altijd, gewicht laat me behalve bij BP/DL/MP/SQ koud eigenlijk. Bor doe ik liever 45/50kg met vasthouden op de top, dan 60 zonder met wat geschommel. Dus wat betreft MM zit wel goed, wat betreft fancy shit, hmm zat er al aan te denken. Tnx,

Comment

• Variatie is het woord!
                                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X